Booking.com

או בחר\י עיר להצגת מקומות האירוח

מתכננים טיול בישראל ומחפשים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת? שקלו ללון ליד המבצר העתיק של מצדה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שיש לו משמעות מדהימה בהיסטוריה היהודית. לא רק שהאזור עשיר במשמעות תרבותית והיסטורית, הוא גם מציע יופי טבעי מדהים ומגוון רחב של יחידות אירוח שיתאימו לכל תקציב וטעם.

בפוסט הזה נצלול לעומק האפשרויות הטובות ביותר לאירוח ליד מצדה, כולל אכסניות, אתרי קמפינג, מלונות בוטיק, Airbnbs ואופציות לקיבוץ. בין אם אתה מטייל בתקציב נמוך שמחפש לעשות את זה בחיק הטבע, או מחפש יוקרה שמחפש להתפנק בדברים הטובים בחיים, הפוסט הזה דואג לך.

מבוא לשהייה ליד מצדה

מצדה היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ויעד תיירותי פופולרי בישראל. ממוקם בקצה המזרחי של מדבר יהודה, המצודה העתיקה מושכת אלפי מבקרים מדי שנה בשל חשיבותה ההיסטורית ויופייה הטבעי המדהים. אם אתם מתכננים טיול למצדה, כדאי לשקול להישאר בקרבת מקום כדי להפיק את המרב מהביקור שלכם. במאמר זה נציג בפניכם כמה מהאפשרויות הטובות ביותר לאירוח באזור.

האזור מציע מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מאכסניות ידידותיות לתקציב ועד מלונות בוטיק ייחודיים, אירוח בקיבוצים ואתרי קמפינג נוחים. לא משנה מה ההעדפות שלך, תמצא משהו שיתאים לצרכים ולתקציב שלך. על ידי שהייה ליד מצדה, תוכלו לחוות את היופי עוצר הנשימה של סביבתה וליהנות מהפעילויות הרבות שיש לאזור להציע, החל מטיולים רגליים וסיור באתרים ארכיאולוגיים ועד טבילה בתרבות ובמטבח המקומי.

האכסניות הטובות ביותר במצדה

שהייה באכסניה היא דרך מצוינת לחסוך כסף בעת נסיעה ולפגוש אנשים אחרים בעלי דעות דומות. הנה ההוסטלים המובילים ליד מצדה:

1. אכסניית מצדה

אכסניית מצדה (Masada Hostel) היא אכסניה ידידותית לבעלי תקציב מוגבל הממוקמת במרחק קצר מהפארק הלאומי מצדה. למרות מחירה הנוח, האכסניה מציעה מגוון שירותים, לרבות בריכת שחייה, אזור ברביקיו ואינטרנט אלחוטי חינם. האכסניה מציעה גם מגוון פעילויות לאורחים, כגון טיולי הליכה באזור המקומי וסיורים מודרכים במצדה. האכסניה מציעה חדרי מעונות וחדרים פרטיים, ומיועדת למגוון רחב של מטיילים.

2. אכסניית עין גדי

אכסניית עין גדי היא אופציה נהדרת נוספת למטיילים בתקציב מוגבל. האכסניה ממוקמת למרגלות הרי יהודה, ומציעה נופים מדהימים של המדבר הסמוך ואווירה שלווה. האכסניה כוללת בריכת שחייה גדולה ומציעה מגוון פעילויות באתר, לרבות בידור לילי וערבי ברביקיו. אכסניית עין גדי מתגאה גם במרכז בריאות המציע עיסויים וטיפולים אחרים. חדרי מעונות וחדרים פרטיים זמינים עבור האורחים.

3. הקמפלודג' של שקדי

לאפשרות אכסניה ייחודית, שקול להתארח ב- Shkedi's Camplodge. אכסניה ידידותית לסביבה זו ממוקמת בלב מדבר הנגב ומציעה מגוון רחב של יחידות אירוח, לרבות אוהלים, בקתות ובקתות. האכסניה כוללת גם מטבח ופינת אוכל משותפים, כמו גם מתקני חדר רחצה ומקלחת משותפים. תוכלו ליהנות משיעורי יוגה, טיולי הליכה ופעילויות אחרות באתר. Shkedi's Camplodge הוא אופציה נהדרת עבור חובבי הטבע ואלה המחפשים חווית אכסניה ייחודית.

כשאתם מזמינים אכסניה ליד מצדה, הקפידו לקרוא ביקורות כדי למצוא את האפשרות המושלמת לצרכים שלכם, ואל תשכחו לארוז מגבת וכמה כפכפים למקלחות המשותפות!

אתרי קמפינג מובילים באזור

אם אתם חובבי טבע ונהנים לבלות את ימיכם מוקפים ביופי של הטבע הנהדר, קמפינג ליד מצדה הוא חובה מוחלטת. הנה כמה מאתרי הקמפינג המובילים באזור:

קמפינג מצדה

אתר קמפינג מצדה (Masada Camping) ממוקם במרחק קצר בלבד ממבצר מצדה (Masada Fortress) האייקוני, ומהווה בחירה מעולה עבור חובבי חוצות רבים. עם מספר אפשרויות קמפינג שונות לבחירה (כולל אוהלים סטנדרטיים, משפחתיים ומפוארים), באתר זה יש משהו לכל אחד. תוכלו ליהנות מהנוחות של מסעדה, בר ומתקני ברביקיו באתר, והמעיינות החמים הסמוכים של עין גדי הם ביקור חובה. אתר הקמפינג מארח גם שיעורי יוגה ומדיטציה קבועים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אלה המעוניינים להתנתק מההמולה של החיים המודרניים.

אתר הקמפינג עין גדי (Ein Gedi Campground) שוכן בלב עין גדי, אחד מנאות המדבר היפים ביותר בישראל, ומציע נופים מדהימים ומיקום מעולה לטיולים באזור. באתר יש מגוון רחב של אפשרויות אוהלים ובקתות, ואפילו יש בריכת שחייה, מה שהופך אותו לבחירה נהדרת למשפחות עם ילדים. האתר מארח גם טיולי לילה קבועים וספארי מדברי, המעניק למבקרים הזדמנות לחקור את החי והצומח הייחודיים של האזור בלילה.

 

אכסניית הרפתקאות ים המלח

אם אתם מחפשים חווית קמפינג ייחודית יותר, אכסניית הרפתקאות ים המלח עשויה להיות בדיוק הכרטיס. עם מגוון אפשרויות קמפינג (כולל אוהלים בסגנון בדואי ואכסניית מערות), מקום האירוח הזה הוא באמת יחיד במינו. האכסניה מציעה גם מגוון פעילויות אתגריות באוויר הפתוח, כגון סנפלינג וטיפוס צוקים. ממוקם במרחק נסיעה קצר ממצדה, האכסניה היא בחירה נהדרת עבור אורחים המעוניינים לחקור את האזור.

אם אתם מתכננים להקים אוהל ליד מצדה, הקפידו להביא הרבה קרם הגנה ושכבות, שכן הטמפרטורות במדבר יכולות להשתנות מאוד מיום ללילה. כדאי גם להזמין את האתר שלכם זמן רב מראש, מכיוון שאתרי קמפינג יכולים להתמלא במהירות, במיוחד בעונת השיא.

מלונות בוטיק ייחודיים לשהייה בלתי נשכחת

עבור אלה המחפשים שהייה מפנקת יותר, מלונות בוטיק באזור מצדה עשויים להיות בדיוק מה שאתה צריך. יחידות אירוח ייחודיות אלה מציעות חוויה מיוחדת במינה שלא תמצאו במלון מסורתי. החל מנופים מדהימים של הנוף המדברי ועד לשירות אישי העונה על כל צרכיכם, מלונות בוטיק הם האפשרות המושלמת לשהייה בלתי נשכחת באמת.

אחד ממלונות הבוטיק המובילים באזור הוא מלון מילוס ים המלח. מלון מהמם זה ממוקם במרחק נסיעה קצר ממצדה ומציע נופים עוצרי נשימה של ים המלח. המלון עצמו בנוי על צלע צוק, מה שמעניק לו תחושה ייחודית דמוית מערה שלא תמצאו בשום מלון אחר באזור. המלון כולל ספא באתר, בו תוכלו ליהנות מטיפולי ספא ומעיסויים המשתמשים במלח ומינרלים מקומיים מים המלח.

אופציה בולטת נוספת היא רשת מלונות פתאל, שלה מספר נכסים באזור מצדה וים המלח. כל אחד מהמלונות שלהם מציע שילוב ייחודי של יוקרה ונוחות, עם חדרים וסוויטות מפוארים, מסעדות באתר ובריכות חיצוניות יפות. קבוצת מלונות פתאל מתגאה במתן שירות אישי לכל אורח ואורח, על מנת להבטיח ששהייתכם תהיה לא פחות ממושלמת.

מלונות ישרוטל מציעים גם מספר אפשרויות בוטיק באזור, כגון מלון ישרוטל ים המלח. המלון מציע חוף פרטי בנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, ספא מפואר ואפשרויות לסעודות גורמה.

טיפים פנימיים להזמנת מלונות בוטיק

בעת הזמנת מלון בוטיק במצדה, חשוב לזכור כמה דברים. ראשית, מקומות אירוח אלה נוטים להיות יקרים יותר ממלונות מסורתיים, ולכן חשוב לתקצב בהתאם. שנית, מלונות בוטיק נוטים להתמלא במהירות, במיוחד בשיא עונת הנסיעות, ולכן כדאי להזמין מוקדם כדי להבטיח זמינות.

לבסוף, תמיד מומלץ לקרוא חוות דעת של מטיילים אחרים לפני שמזמינים מלון בוטיק. זה יכול לתת לך תחושה טובה יותר למה לצפות מהשהייה שלך ויכול לעזור לך להימנע מכל בעיות או הפתעות פוטנציאליות. על ידי בחירת מלון הבוטיק הנכון, תוכלו ליהנות מכל היוקרה והנוחות של מלון ברמה הגבוהה ביותר עם שירות אישי וחוויה ייחודית של נכס בוטיק.

בסך הכל, שהייה במלון בוטיק באזור מצדה בטוח תהיה גולת הכותרת של הטיול שלך. בין אם אתם מחפשים חופשה רומנטית או חופשה מרגיעה, מקומות אירוח אלה מציעים חוויה בלתי נשכחת באמת שלא תמצאו בשום מקום אחר.

בואו לחוות אירוח מקומי באירוח בקיבוץ

אם אתם רוצים חוויה ייחודית באמת במהלך שהותכם ליד מצדה, כדאי לשקול להזמין חדר באחד ממקומות האירוח הרבים בקיבוץ. קיבוצים הם יישובים חקלאיים קהילתיים שהוקמו לראשונה בישראל בתחילת המאה ה-20, ורבים מהם פתחו את שעריהם למבקרים בשנים האחרונות.

לינה בקיבוץ היא דרך מצוינת לחוות אירוח מקומי ולקבל טעימה מההיסטוריה והתרבות העשירה של ישראל. תהיה לכם הזדמנות לתקשר עם המקומיים, ללמוד על אורח החיים של הקיבוץ, וליהנות מסביבה כפרית שלווה שנמצאת במרחק נסיעה קצר ממצדה.

בין המקומות הראשונים לאירוח בקיבוצים ליד מצדה ניתן למצוא את Kibbutz Ein Gedi , Kibbutz Almog ואת Kibbutz Lotan . כל אחד מהנכסים הללו מציע חוויה ייחודית, מהגנים השופעים והמעיינות החמים בקיבוץ עין גדי ועד לצימרים הידידותיים לסביבה בקיבוץ לוטן.

בעוד שהייה בקיבוץ יכולה להיות חוויה מתגמלת, חשוב לזכור כי נכסים אלה אינם מלונות מסורתיים. החדרים עשויים להיות בסיסיים יותר, עם חדרי רחצה משותפים ושירותים מינימליים. עם זאת, האירוח החם והחוויה התרבותית הייחודית ממנה תיהנו במהלך שהותכם יותר מאשר מפצים על כל חוסר יוקרה.

יתרון נוסף של לינה בקיבוץ הוא האפשרות ליהנות מאוכל טרי מתוצרת מקומית. בקיבוצים רבים יש חוות וגינות משלהם, ותוכלו ליהנות מארוחות שהוכנו עם מרכיבים טריים הגדלים ממש באתר.

אם אתם מעוניינים להתארח במקום אירוח בקיבוץ במהלך ביקורכם במצדה, הקפידו להזמין מקום זמן רב מראש, שכן נכסים אלה נוטים להתמלא במהירות בשיא עונת הנסיעות.

בחינת אפשרויות Airbnb במצדה ובסביבתה

אם אתם מחפשים אפשרות לינה ייחודית ובמחיר סביר ליד מצדה, Airbnb בהחלט שווה לחקור. ישנם סוגים רבים ושונים של נכסים הזמינים ב- Airbnb באזור, מדירות נעימות לווילות מרווחות וכל מה שביניהם.

בעת בחירת Airbnb באזור מצדה, חשוב לקחת בחשבון גורמים כגון מיקום, מחיר ושירותים. לדוגמה, אם אתם מתכננים לבקר במבצר מצדה מוקדם בבוקר, ייתכן שתרצו לבחור Airbnb הקרוב לכניסה לפארק. לחלופין, אם אתם מחפשים מפלט שקט ומבודד, ייתכן שתרצו לבחור Airbnb המרוחק יותר מאזורי התיירות העיקריים.

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בעת הזמנת Airbnb ליד מצדה הוא המארח. הקפידו לקרוא חוות דעת של אורחים קודמים כדי לקבל תחושה של ההיענות והאמינות של המארחים. בנוסף, הקפד לבדוק את השירותים הכלולים ב- Airbnb, כגון WiFi, מיזוג אוויר ומתקני כביסה.

אחד הסוגים הייחודיים של Airbnb הזמינים באזור מצדה הוא חוויית "אוהל על צוק", בה האורחים יכולים לישון תחת כיפת השמיים באוהל מאובזר הניצב על קצה צוק המשקיף לים המלח. זוהי חוויה באמת של פעם בחיים המושלמת למטיילים הרפתקנים.

בסופו של דבר, Airbnb היא אופציה נהדרת למטיילים שמחפשים חווית אירוח ייחודית ואותנטית יותר ליד מצדה. עם כל כך הרבה מקומות אירוח שונים זמינים, אין ספק שיש אפשרות שמתאימה לצרכים ולהעדפות שלך.

איך לבחור את מקום האירוח המתאים לצרכים שלכם

בחירת מקום האירוח המתאים ביותר לשהותכם ליד מצדה יכולה להשפיע מאוד על החוויה הכוללת שלכם. ישנם מספר גורמים מרכזיים שעליכם לקחת בחשבון כדי לוודא שאתם מזמינים את מקום האירוח האידיאלי לצרכים שלכם.

מקום

מיקום הוא גורם קריטי שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מקום לינה ליד מצדה. בהתאם לתחומי העניין שלך ולמטרת הביקור שלך, ייתכן שתעדיף נכס קרוב להריסות עצמן, או שתשמח להישאר במיקום מבודד יותר. אם אתם מתכננים לחקור את הסביבה, אולי תרצו לשקול גם מקום אירוח שנמצא במרחק נסיעה מאטרקציות אחרות.

מתקנים

שקול אילו מתקנים חשובים לך, כגון בריכה, מיזוג אוויר, ארוחת בוקר כלולה, או אינטרנט אלחוטי חינם. אתה צריך גם לקחת בחשבון אם אתה צריך מטבח להכין את הארוחות שלך או אם אתה מעדיף לאכול בחוץ. עבור אלה עם תקציב מוגבל, אכסניות ואתרי קמפינג מציעים חדרי אירוח פשוטים עם שירותים בסיסיים, בעוד מלונות יוקרה ונכסי בוטיק מציעים מגוון רחב של מתקנים ושירותים.

מחיר

כמו בכל מקום לינה, המחיר הוא ככל הנראה שיקול חשוב בבחירת מקום האירוח. הקפידו לקחת בחשבון הן את התעריף ללילה והן את כל העלויות הנוספות עבור שירותים או שירותים. חפשו הנחות או מבצעים שעשויים להיות זמינים אם אתם שוהים מספר לילות או מטיילים בעונה שקטה יותר.

הדעת

קריאת חוות דעת של אורחים קודמים יכולה לתת לכם מושג טוב למה לצפות ממקום האירוח. חפשו הערות על ניקיון, ידידותיות לצוות, מיקום וכל בעיה שהאורחים חוו במהלך שהותם. היזהר ממקומות אירוח עם ביקורות גרועות באופן עקבי או שיש להם תלונות רבות על אותו נושא.

על ידי התחשבות בגורמים אלה, תוכלו להבטיח כי תזמינו את מקום האירוח המתאים לשהותכם ליד מצדה. בין אם אתם מחפשים אכסניה חסכונית, מלון מפואר או חוויה קיבוצית ייחודית, אין ספק שתהיה אופציה שעונה על הצרכים שלכם באזור מצדה.

למה לצפות ממקומות אירוח באזור

כשמדובר במקומות אירוח ליד מצדה, מבקרים יכולים לצפות למגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לתקציב ולהעדפות שלהם.

דבר אחד שיש לזכור הוא שהאזור מרוחק למדי, כך שהמבקרים לא צריכים לצפות לאותה רמה של יוקרה ושירותים כמו בערים גדולות וקוסמופוליטיות יותר. עם זאת, הנכסים באזור מציעים קסם ייחודי ואופי שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

עבור אלה המחפשים משהו ידידותי יותר לתקציב, אכסניות ואתרי קמפינג הם אופציה נהדרת. הם מציעים שירותים בסיסיים כגון מיטות ומקלחות במחיר סביר. למי שמעדיף קצת יותר נוחות, מלונות בוטיק ואפשרויות Airbnb זמינים, אם כי הם בדרך כלל מגיעים עם תג מחיר גבוה יותר.

חשוב לציין שלחלק ממקומות האירוח באזור יש מאפיינים ייחודיים או מוזרויות שהמבקרים אולי לא רגילים אליהם. לדוגמה, נכסים מסוימים של הקיבוץ עשויים לכלול חדרי אמבטיה משותפים או אזורים משותפים אחרים. מבקרים צריכים לעשות את המחקר שלהם ולקרוא ביקורות בקפידה כדי לוודא שהם יודעים למה הם נכנסים.

בסופו של דבר, המבקרים באזור מצדה יכולים לצפות לאירוח חם ומסביר פנים המאפיין את האזור. בין אם הם שוהים באכסניה או במלון יוקרתי, הם יכולים לצפות לחוויה בלתי נשכחת שתשאיר אותם עם זיכרונות לכל החיים.

פעילויות מהן תוכלו ליהנות במהלך שהותכם

השהייה ליד מצדה פותחת עולם שלם של פעילויות וחוויות מרגשות. הנה כמה מהדברים המובילים לעשות במהלך הביקור שלך:

בקרו בחורבות העתיקות

כמובן, אחד החסרונות העיקריים של שהייה ליד מצדה היא ההזדמנות לבקר את חורבות עתיקות עצמם. האתר שמור להפליא ומציע למבקרים הצצה אל העבר, עם נופים מדהימים של הנוף המדברי שמסביב. צא לסיור מודרך כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והמשמעות של מצדה, והקפד לבקר בזריחה או בשקיעה לנופים עוצרי הנשימה ביותר.

טיול בפארק הלאומי המקומי

אתר מצדה ממוקם בתחומי הגן הלאומי מצדה, המציע שפע של הזדמנויות לבילוי בחיק הטבע. טיולים רגליים הם פעילות פופולרית בפארק, עם מספר מסלולים ברמות קושי שונות לבחירה. שביל הנחש הוא אולי מסלול ההליכה הידוע ביותר, המציע נופים מדהימים של החורבות והמדבר שמסביב. מסלולים פופולריים נוספים כוללים את שביל מצדה מערב ושביל נחל ערוגות.

גלה עיירות וערים סמוכות

בעוד שמצדה עצמה היא מיקום מרוחק יחסית, ישנן מספר עיירות וערים סמוכות ששווה לחקור במהלך שהותכם. עין גדי היא יעד פופולרי בזכות המעיינות החמים הטבעיים והגן הבוטני המדהים שלה. העיר הסמוכה ערד שווה ביקור גם בזכות ההיסטוריה העשירה והאטרקציות התרבותיות שלה, לרבות מוזיאון ארד לאמנות וגלריית הזכוכית.

בואו לחוות מאכלים מקומיים

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות מקום חדש היא באמצעות האוכל שלו, ואזור מצדה אינו יוצא מן הכלל. המטבח הישראלי המסורתי הוא גולת הכותרת, עם מנות כמו פלאפל, חומוס ושקשוקה שבטוח ישמחו כל חיך. לחוויה קולינרית ייחודית באמת, חפשו מסעדות מקומיות המתמחות במטבח הבדואי, הידוע בשימוש בעשבי תיבול ותבלינים טריים.

צפייה בכוכבים במדבר

עם מיקומו המרוחק וזיהום האור המוגבל, אזור מצדה הוא מיקום אידיאלי לצפייה בכוכבים. צאו לסיור מודרך לילי עם מדריך מקומי מנוסה שיכול להצביע על קבוצות כוכבים ולחלוק סיפורים על משמעות הכוכבים בתרבות הבדואית.

תוכלו להירגע על שפת הבריכה

אם כל הפעילויות האלה נשמעות כמו יותר מדי, אל דאגה – לפעמים החלק הטוב ביותר בחופשה הוא פשוט מרגיע. רבים מיחידות האירוח ליד מצדה מציעים בריכות מפוארות בהן תוכלו להתקרר בחום המדברי. קחו ספר, הזמינו משקה מרענן ובלו יום ברביצה על שפת הבריכה לרגיעה אולטימטיבית.

לצאת לשטח במדבר

עבור אלה המחפשים חוויה הרפתקנית יותר, שטח במדבר הסמוך הוא חובה. הצטרפו לסיור מודרך ברכב 4X4 וגלו את הנופים המדהימים של מדבר יהודה. למדו על החי והצומח של המדבר תוך כדי הנאה מהריגוש של הרפתקת שטח.

צאו לטיול גמלים

שום טיול במזרח התיכון לא יהיה שלם ללא רכיבה מסורתית על גמלים. מספר מפעילים מקומיים מציעים סיורים מודרכים על ידי גמלים, עם נופים מדהימים של הנוף המדברי שמסביב.

אלו הן רק כמה דוגמאות לפעילויות ולחוויות הרבות מהן תוכלו ליהנות במהלך שהייה ליד מצדה. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות, רגיעה או קצת משניהם, באזור הזה יש משהו לכל אחד.

סיכום והמלצות מובילות

לסיכום, מצדה היא יעד ייחודי ועוצר נשימה באמת המציע מגוון רחב של מקומות לינה, החל מאכסניות ואתרי קמפינג ועד מלונות בוטיק וצימרים בקיבוצים. בין אם אתם מטיילים בתקציב מוגבל או מחפשים יוקרה, יש משהו לכל אחד בחלק המדהים הזה של ישראל.

לאחר מחקר מעמיק והתחשבות בכל סוג של אירוח, ההמלצות המובילות שלנו לאירוח במצדה הן פונדק המדבר כפר הנוקדים ובית ההארחה מצדה. כפר הנוקדים הוא בחירה מצוינת למי שרוצה לחוות אירוח בדואי מסורתי וליהנות מנוף מדברי משגע. בית ההארחה מצדה מציע נוף שאין שני לו של אתר המורשת העולמית המפורסם של אונסק"ו, כמו גם מסעדה באתר, בריכת שחייה ועוד.

לא משנה היכן תבחרו לשהות, אנו ממליצים בחום לבקר בחורבות העתיקות של מצדה, לטייל בפארק הלאומי הסמוך, ולחקור את העיירות והערים המקומיות. הקפידו לטעום גם כמה מהמטבח המקומי המדהים, כמו פלאפל, חומוס ושקשוקה.

בסך הכל, מצדה היא יעד חובה לכל מי שנוסע לישראל. עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, ומגוון רחב של מקומות לינה לבחירה, אין ספק שתהיה לכם חוויה בלתי נשכחת.

בטוח! ספק לי את ההקשר או הנושא עבור הטבלה כדי שאוכל ליצור כותרת מתאימה ומבוא לטבלה.

שאלות נפוצות

הנה כמה שאלות נפוצות על שהייה ליד מצדה:

יתרונות השהייה ליד מצדה

הישארו קרובים לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו: לחוות את הקסם של המבצר העתיק מבלי לנסוע רחוק.